Co wyeliminować z diety, żeby schudnąć?

W posiłkach mogą ukrywać się składniki, które z pozoru niegroźne, zawierają bardzo dużą ilość kalorii, będących wrogiem osób na diecie odchudzającej. Poza tym jest ogrom przekąsek, które mogą zrujnować wszelkie starania związane z utrzymaniem zdrowej diety. Łatwo jest je dodatkowo wrzucić do koszyka w sklepie, gdy siła woli osłabnie. W pozbyciu się tych problemów z dietą może pomóc wykupienie cateringu dietetycznego.

 

Pokarmy, których nie powinna jeść żadna osoba będąca na diecie odchudzającej

Mimo że wiedza na temat tych składników jest każdemu dobrze znana, warto uświadomić sobie, jak dużą kaloryczność mają przekąski, które łatwo dodać do swojej diety, gdy nadejdzie na nie ochota. Chipsy, czekolada, batoniki, żelki, słodzone napoje gazowane są niesamowicie kaloryczne, a jednocześnie nie mają żadnych składników mineralnych, błonnika czy witamin. 100 gramów czekolady mlecznej, zawiera 535,1 kcal, z kolei taka sama ilość marchwi, 41,3 kcal. Jednak nie tylko słodycze mogą być problemem.
Mięsa takie jak wieprzowina czy baranina są bardzo tłustymi gatunkami mięs, więc również nie są zalecane na diecie odchudzającej. Warto również uważać z przejadaniem się bardzo słodkimi owocami, takimi jak dojrzałe banany, czy brzoskwinie w puszce.

odchudzanie

 

Czego unikać w trakcie przygotowywania posiłków?

W trakcie przyrządzania posiłków można nieświadomie dodać niepotrzebne kalorie. Smażenie nie jest polecane dla osób, które chcą schudnąć. Szczególnie należy uważać na oleje, które w temperaturze pokojowej są stałe, np. olej kokosowy, ponieważ łatwiej jest go nabrać za dużo. Inną pułapką są kostki rosołowe. Zawierają dużo soli, która zatrzymuje wodę w organizmie.
Dużym problemem mogą być również kanapki. Zrobione z białego pieczywa o wysokim indeksie glikemicznym oraz posmarowane majonezem są tuczące, nawet jeśli zostaną do nich dodane warzywa.
Bardzo ważne jest jedzenie 5 posiłków każdego dnia, przygotowanych w odpowiedni sposób, bez użycia wysokokalorycznych składników. Z tego powodu warto wybrać dietę pudełkową i nie analizować składu każdego kupionego produktu.